NARADOVE BHAKTI SUTRE



Možno, da je to najsijajnejša knjiga, ki opredeli predanost (bhakti). Napisal jo je Narada, ki je bil največji od vseh v smislu predanosti gospodu Narajanu.




1.

Sedaj bom podrobno razložil, kaj je mišljeno pod izrazom predanost Bogu (bhakti).

2.

Predanost Bogu je poosebljenje silne (najvišje) ljubezni do Njega.

3.

Je tudi nesmrtna ali sladka kakor nektar (človeku prav tako podeli nesmrtnost).

4.

Kdor jo pridobi postane popoln, nesmrten in zadovoljen.

5.

Kdor jo pridobi, nima skrbi in želja, ne sovraži in ne uživa ter se ne vznemiri.

6.

Kdor jo doseže, postane opit (omamljen, umirjen in opit z Jazom (dušo).

7.

Ta predanost ne ustvarja želja, ker je po naravi vrsta odrekanja.

8.

Opustitev družbenih in vedskih navad, vključno z religioznimi dejavnostmi, se uvršča med oblike
takšnega odrekanja.

9.

Biti eno z Njim in hkrati popolnoma ravnodušen do vseh stvari, ki so v nasprotju z Njim, se prav tako
šteje za obliko takšnega odrekanja.

10.

Žrtvovanje odvisnosti od česarkoli razen Njega je prvovrstnost - tisto, kar nima drugega kakor Njega.

11.

V običajnem življenju in v smernicah vedskega je prvovrstno, če počnemo, kar je Zanj koristno.

12.

Ko dosežemo to kakor skala trdno stabilno čvrstost, se (lahko) sledi vedskim predpisom.

13.

Če tega ne storiš, obstaja možnost nazadovanja.

14.

Drži se pravil sveta, dokler ne dosežeš stanja odrekanja, opravljaj dejavnosti kot so hranjenje, ki se mora nadaljevati dokler telo obstaja.

15.

Naštete bodo različne definicije predanosti, kakor jo mnogi vidijo.

16.

Močna želja, da se ga obožuje z ljubečo naklonjenostjo – za modrijana Baražara je »predanost«.

17.

Za modrijana Gorga je »predanost« možna želja, da se posluša zgodbe v Njem.

18.

Po modrijanu Sondilji, je predanost treba izvršiti brez konflikta za duševno srečo.

19.

Vendar je po Naradovih besedah »predanost« opravljanje vseh dolžnosti v Njegovem imenu in Njemu v prid, in postati zelo žalosten, če se ti zgodi, da ga za sekundo pozabiš.

20.

Ta »predanost« je kakor vsak od navedenih pogledov.

21.

To je možno najbolje ilustrirati s »predanostjo« pastiric iz Gokula.

22.

V njihovem primeru ni bila Njegova veličina prav nikdar pozabljena.

23.

Kajti poljubna »predanost«, pri kateri se pozabi Njegovo veličino, ja kakor nedovoljena ljubezenska afera.

24.

Vsa dejanja, ki so rezultat te »predanosti« (ljubezni) se izvrši za nudenje in krepitev Njegovega
zadovoljstva oziroma vsa dejanja takšne »predanosti« so namenjena edino za ugajanje Njemu.

25.

Ta »predanost« je veliko sijajnejša od poti delovanja (karma) poti znanja (džnjana) in poti disciplinirane
kontemplacije (joga).

26.

Iz preprostega razloga, ker je ta »predanost« kakor sad, pridobljen s katerokoli od teh metod.

27.

In ker Bogu tudi ni všeč ponos in ima rad ponižnost, je »predanost« kot metoda boljša od darma joge in
džnjana joge.

28.

Nekateri verjamejo, da je samo znanje pot do dosežka.

29.

Nekateri verjamejo, da sta znanje in predanost neodvisna drug od drugega.

30.

Brahmanov sin [modrijan Narada] je prepričan, da je »predanost« svoj lasten rezultat.

31.

To je popolnoma enako bežnemu pogledovanju proti palači ali obveščenosti o razkošni gostiji.

32.

Pogledovanje proti palači kralja ne osreči niti poslušanje o dobri hrani ne odpravi Njegove lakote. Podobno ti vedenje o »predanosti« prav nič ne pomaga. Biti moraš »predan«.

33.

Torej vsi tisti, ki bi se želeli rešiti spon rojstev in vnovičnih rojstev bi morali zgolj vaditi »predanost«.

34.

Učeni zatorej pojejo slavo rezultatom »predanosti«.

35.

Ta »predanost« postane dovršena šele, ko žrtvujemo uživaške stvari in posvetne družbene stike.

36.

Dovršena postane skozi nenehno ponavljanje svetih imen.

37.

Če vselej poslušamo ali pojemo o oblikah Boga, prav tako doseže dovršenost.

38.

Toda daleč najpomembnejši za dovršeno predanost sta milost velikih učenih ljudi in božja milost.

39.

Težko je priti v druščino milosti velikih učenih ljudi, ne pridobi se je zlahka in ne gre nikdar v nič.

40.

Druščina takšnih ljudi je dosegljiva samo po božji milosti.

41.

Ne obstaja prav nikakršna razlika med Bogom in Njegovimi ljudmi – predanimi oboževalci.

42.

Torej išči druščino silno učenih, kajti samo po tej metodi ti bo dosegljiva.

43.

Prav tako se zmeraj izogibaj slabi druščini.

44.

Kajti takšna druščina (slabih ljudi) vodi v strast, jezo, topost, izgubo spomina, izgubo modrosti in tako
pelje v popoln propad.

45.

Ti (jeza, strast, itd.) četudi v slabi druščini vzniknejo kot majhni valovi,dobijo zagon in postanejo kakor morje.

46.

Kdo lahko prečka? Kdo lahko prečka širjavo iluzije? Kdor je prost vseh posvetnih navezanosti, služi
modrim ljudem in ne goji občutka »moje«, samo ta lahko preseže iluzije.

47.

Kdor živi na svetem kraju v osami, kdor je raztrgal verige posvetnih navezanosti, kdor preseže vse
karakteriziranje in kdor opusti tako užitke kakor tudi jogo, samo ta lahko preči ocean iluzij. [V osami – v
osami od slabe družbe. Odrekajoč se udobju in zahtevam, postane povsem odvisen od Gospoda glede
česarkoli, na da bi si neodvisno želel te stvari.]

48.

Kdor žrtvuje rezultate delovanja, kdor se oddvoji od vseh dejanj in kdor žrtvuje dvoje nasprotij; denimo
vročino-mraz, užitek-trpljenje, priznanje-žalitev itd., samo ta lahko prečka ocean iluzij.

49.

Kdor opusti celo vede in doseže neomejeno ljubezen predanosti, samota lahko prečka ocean iluzij.

50.

On prečka, le on prečka in še drugim pomaga preseči kopreno Maje.

51.

Te skrajno ljubeznive predanosti ni možno definirati.

52.

(Skrajna ljubezen) je kakor obnašanje mutca, saj ne pove, kaj čuti.

53.

Zelo poredkoma so nekateri ljudje sposobni razložiti, kaj čutijo.

54.

Ta ljubezen predanosti je brez vsakršne lastnine, brez vsakršnih želja in narašča z vsako sekundo, opisati pa jo je možno le, če se jo zares doživi.

55.

Kdor ima to ljubezen predanosti, je sposoben videti samo Njega povsod, je sposoben vselej poslušati
samo o Njem, je sposoben vedno govorit in razmišljati le o Njem.

56.

Poznamo tri vrste predanosti glede na tip ljudi; satvični (čistega srca), radžasični (bojevniškega izgleda) in tamasični (nizkotni).

57.

Vsaka izmed teh treh kategorij je boljša od tiste, ki ji sledi, ali z drugimi besedami – satvična bhakti je
boljša od radžasične, ta pa je boljša od tamasične.

58.

Ta pot predanosti je najlažja od poti za dosego Boga.

59.

Ta pot predanosti je svoj lastni dokaz in ne potrebuje nekega drugega dokaza.

60.

Je poosebljen mir in dokončna sreča.

61.

Kdor vadi predanost, ne bi smel biti zaskrbljen glede posvetnih zadev, saj je vse delovanje prepustil Bogu.

62.

Potem ko predan človek doseže cilj, se ne sme izmikati posvetnemu delovanju, temveč ga izvajati, ne
meneč se za rezultate.

63.

Ne poslušaj zgodb, govoric ali vesti o ženskah, brezvercih in sovražnikih.

64.

Žrtvuj egoizem in samopoveličevanje.

65.

Če se po darovanju vseh dejanj Bogu povrnejo občutja jeze, ponosa in strasti, jih je prav tako potrebno
darovati Njemu.

66.

Ko se razbije tri razlike, pravkar izpostavljene, bi človek moral vedno služiti Njemu, kakor služabnik ali
žena z neomadeževano ljubeznijo in vsekakor z neomadeževano ljubeznijo.

67.

Samo tisti predani oboževalci so sijajni, katerim je On en in edini cilj.

68.

Tisti predani oboževalci s solznimi očmi, s tresočim glasom in naježenimi lasmi vedno razpravljajo o Njem
in so dar za Njegovo rodbino in svet.

69.

Ti predani ljudje naredijo sveto vodo bolj sveto, iz dejanj dobra dejanja in svete spise še svetejše.

70.

Kajti izpolnjeni so z Bogom.

71.

Zaradi njih se duhovi veselijo, bogovi plešejo in svet dobi dobrega voditelja.

72.

Znotraj njih ni ločevanja glede na kasto, znanje, izgled, rojstvo, bogastvo ali dejanja.

73.

Kajti vse to je Njegovo.

74.

Ti predani ljudje se ne bi smeli spuščati v pregovarjanje.

75.

Na podlagi različnih izraženih mnenj, ni pri tem možno priti do nikakršnih sklepov.

76.

Vedno bi morali poslušati in brati o predanosti, ter se lotevati dejanj za povečevanje takšne predanosti.

77.

Morali bi dočakati dan, ko bodo sreča, žalost, želja in korist popolnoma pozabljeni, in kar naprej z
ljubeznijo premišljevati o Njem vsako sekundo.

78.

Strogo naj se držijo nenasilja, resnice, čistosti, sočutja in vere.

79.

Vedno in v vseh okoliščinah, brez preusmerjanja svojega duha k drugim mislim naj molijo k Bogu.

80.

Ko ga oboževalci na takšen način opevanega, se bo On pojavil pred njimi in jim poklonil spoznanje.

81.

Za tistega, ki je v duhu, telesu in besedah iskren do Njega, je predanost idealna pot. Je najodličnejša.

82.

Čeprav je predanost ena lastnost, se izraža na 11 različnih načinov glede na posamične duše:


1. Hrepenenje, da se posluša o Njegovi veličini,
3. Hrepenenje, da se ga stalno obožuje,
5. Hrepenenje, da se mu vedno služi kot suženj,
7. Hrepenenje, da se postane Njegova soproga,
9. Hrepenenje, da mu žrtvujemo svojo dušo,

2. Hrepenenje, da se vidi Njegovo sijajno obliko,
4. Hrepenenje, da se ga vedno spominja,
6. Hrepenenje po najtesnejšem prijateljstvu z Njim,
8. Hrepenenje, da smo mu naklonjeni kakor starši,
10. Hrepenenje, da postanemo On,


    11.Trpljenje zaradi Njegove odsotnosti celo za sekundo kakor ljubimec.

83.

Vrhunsko predani oboževalci kakor za Vijasa, Šilka, Sandilja, Gorga, Višna, Koudinga, Seša, Udhava, Aruni. Bali, Hanumana in Vibišana enoglasno pravijo, ne da bi se menile za različno izražena mnenja, da je pot
predanosti najodličnejša.

84.

Kdor z najvišjo vero, zaupanjem razume te Naradove izreke, bo dosegel Boga, bo zagotovo dosegel Boga.